20.4.2021

Tyrnävä Res Kansallinen veteraanipäivä

Hyvät Tyrnävän Reserviläiset ry:n jäsenet. Meidät on haastettu muistamaan viimeisiä elossa olevia veteraanejamme Kansallisena veteraanipäivänä 27.4.2021. Tämän vuoden alussa Suomessa oli 5 430 mies- ja naisveteraania. Miesveteraanien keski-ikä on tällä hetkellä 95 vuotta ja naisten 90 vuotta.

Muistaminen voi olla esimerkiksi kortti tai lahja veteraanille. Tärkeää, että muistamisessa huomioidaan koronavirustilanteen aiheuttamat rajoitukset eli noudatetaan tarkoin viranomaisten määräyksiä. Kehotamme jakamaan haasteeseen liittyviä päivityksiä sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #kiitos2021 #veteraanit. Liitto jakaa näitä päivityksiä Kansallisena veteraanipäivänä liiton some-tileillä (Facebook, Instagram ja Twitter). Muistetaan nyt vielä kunniakansalaisiamme, kun voimme!

Haasteeseen voi myös ottaa osaa niin, että tekee lahjoituksen Sotiemme Veteraanit I Sotiemme Naiset -keräykselle. Lahjoituksen voi tehdä lahjoittamalla veteraanikeräyksen tilille, soittamalla keräysnumeroon, lähettämällä tekstiviestin tai tekemällä maksunsiirron Mobile Pay tai Siirto -sovelluksella. Tarkemmat tiedot löytyy https://veteraanit.fi/lahjoitustilit/

Alkuperäisen haasteen esitti Ylihärmän Reserviläiset ry.